jueves, 6 de mayo de 2021

Vull

No vull durar com una pedra. Viure!

Fent i desfent els llaços, com la boira;

fent i desfent camins, com la riuada;

fent i desfent cançons, com els ocells.

 

No vull passar serena com la lluna,

sinó esvaïda en plor, com la rosada,

o exultant, com les flors en primavera,

i forta i juganera com el vent.

 

No vull anar llançant bocins de vida

com fulls de calendari, tant inútils,

quan han complert la tasca marcant dies.

 

Vull deixar amors i somnis i paraules

que durin més que jo, al cor dels altres.

 

Joana Raspall

 

(Traducción libre del poema de Joana)

Quiero

¡Quiero vivir, no estar como una piedra!

Hacer y deshacer, como la niebla

que enlaza y desenlaza;

hacer y deshacer, cual la riada

que borda y desborda los caminos;

hacer y deshacer, como los pájaros

que tejen y destejen las canciones.

 

No quiero yo pasar como la luna

calmada y reposada, sino en lloros,

como la escarcha pasa; o exultante,

cual flor en primavera,

y fuerte y juguetona como el viento.

 

No quiero yo lanzar

a trocitos la vida, como inútiles hojas

de inútil calendario,

que ya no tiene días que marcar.

 

Quiero dejar mi amor, palabras, sueños,

que duren más que yo por mucho tiempo,

en vuestros corazones.

Imagen;https://www.google.com/

No hay comentarios:

Publicar un comentario